Založ si blog

Kto je idiot a kto je lietadlo?

„Všetci ste idioti, len ja som lietadlo!“

Takáto „charakteristika“ je používaná v diskusiách mladšej generácie, keď hodnotia arogantnú namyslenosť prejavu nejakého indivídua. Občas sa síce namiesto označenia idiot, používa aj iné slovo, pre tento článok však zostanem pri tom idiotovi.

Presne takáto „replika“ ma napadla včera, keď som do mailu dostal od predplatených HN link na článok od Petra Tkačenka „My sme tu doma“ a pozrel som si jeho obsah. Keďže som starší ročník a zažil som presuny vojenských konvojov ČSĽA v rámci ČSSR, resp. aj po vzniku SR, tak som si s ohľadom na zjavne nízky vek dotyčného Tkačenka povedal, že si skrátka nemôže pamätať presuny armádnych konvojov väčšinou v noci a najmä po železnici.

Keďže však spomínal mená Čarnogurský a Chmelár, ktorých trošku poznám (každého z iných dôvodov), tak som si dal tú robotu a hľadal som zdroje, na základe ktorých Tkačenko označil menovaných pánov citujem „za platených agentov Ruska alebo len za užitočných idiotov“, pričom ešte dodal, že „tentoraz si dovolili naozaj veľa“ keďže vraj svorne (Čarnogurský a Chmelár) vravia, že prejazd vojska je v exponovanej situácii „provokáciou“ Ruska. 

Odkiaľ Tkačenko čerpal informácie k Čarnogurského vyjadreniam sa mi zistiť nepodarilo (nerobil som pravda veľa pokusov), ale Chmelárove vyjadrenia mi google ponúkol hneď, konkrétne tento článok na aktuality.sk. Na Chmelárových vyjadreniach zrejme Tkačenka zaujala táto veta : „Je to hlúpa provokácia, jednoznačná demonštrácia sily, ktorá nemá nič spoločné s našou bezpečnosťou, ale s konfrontačným postojom voči Rusku.“

Ak dobre čítam, tak tá Tkačenkova interpretácia, ktorá ho vedie k útokom na Čarnogurského a Chmelára, sa v tej vete nenachádza. Jednoznačne je tam podľa mňa vo vzťahu k Rusku uvedené, že v prípade pripravovaného konvoja ide viac o vyjadrenie konfrontačného postoja voči Rusku, ako o našu bezpečnostnú situáciu. Provokáciou, resp. demonštráciou sily to môže byť chápané aj voči občanom krajín EÚ.

Keďže som si včera večer stihol pozrieť aj zopár ďalších zaujímavých informácií o možnej motivácii na strane USA konať voči Rusku a Putinovi (napr. v tomto článku: „Bývalý dôstojník americkej armády Scott Bennett: „V USA nevedia, čo majú urobiť s Putinom, veď zjavne valcuje Obamu“), tak som sa rýchlo dopracoval k poznaniu, že Tkačenko nie je lietadlo.

 

Ten, kto rozhodol voľby.

25.03.2019

Na úvod napíšem, že podľa môjho hodnotiaceho úsudku voľby rozhodol jeden mladý, na-myslený a arogantný človek Emil, ktorý je označovaný ako „nadaný študent“ a ktorý po prvom kole prezidentských volieb uverejnil príspevok na FB, v ktorom napísal toto: Mnohí čitatelia poznajú následné diskusie k tejto „záležitosti“, takže nebudem uverejňovať ďalšie [...]

Let it be, let it be

09.04.2018

Nechaj to tak, nechaj to tak, staraj sa len o tú svoju cestu pri riešení svojich problémov. Lebo veď vidíš, že aj keď aktuálne všetci rozprávajú o tom, ako chcú zmeniť veci, ktoré priviedli ľudí opäť do ulíc, tak ani o vysvetlenie podstaty väčšiny príčin a ani o návrh možného riešenie (viď Petícia za to ako na to pri zastavení rozkrádania rôznych dotácií ) nie [...]

Petícia za to ako na to pri zastavení rozkrádania rôznych dotácií.

08.04.2018

Alebo ako by konečne malo prestať postačovať vydanie čestného klamstva na získanie nenávratných dotácií z verejných zdrojov. V noci z 11.3. na 12.3. 2018 som do NR SR podal petíciu za prijatie opatrení pre upokojenie narastajúceho napätia v spoločnosti a za odstránenie súvisiacich príčinných nedostatkov v legislatíve SR. Po výzve od kompetentnej zložky NR SR na [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 233942x
Priemerná čítanosť článkov: 3773x

Autor blogu

Kategórie