Čítali ste odôvodnenie petície o odluke cirkví?

1. júna 2014, slade, Nezaradené

Keď 29.5. 2014 uverejnil pán Tibor Kosz článok „Petícia o odluke cirkvi od štátu. Trochu inak.“ o jeho predstave odluky cirkví od štátu a aj iných aspektoch vzťahu náboženstva a štátu, resp. náboženstva a občianskej spoločnosti, tak som sa s ohľadom na viaceré vyjadrenia pána Kosza priamo v článku a následne aj v diskusii k jeho článku rozhodol operatívne zareagovať.

Preto som sa zaregistroval na blog.pravda.sk a napísal som článok „Petícia ku dokončeniu odluky cirkví od štátu.“.

Napriek tomu, že aj ten môj článok a aj FP pre Odluku cirkví od štátu obsahuje podrobné odôvodnenie predloženia petície a aj sformulovanej referendovej otázky, tak sa  rozvinula aj k môjmu článku a aj ku článku pána Kosza diskusia, v ktorej viacerí diskutujúci prejavili zjavnú neznalosť obsahu odôvodnenia petície za dokončenie procesu odluky cirkví od štátu.

Preto v tomto krátkom článku samostatne uvádzam/prezentujem scan podkladu – listu, odoslaného všetkým registrovaným cirkvám, ďalej taktiež Ministerstvu kultúry SR a aj na viaceré ďalšie organizácie, resp. aj súčasnému a aj budúcemu prezidentovi SR.

Nebolo by dobré ani pre mňa a ani pre riešenie problematiky dokončenia procesu odluky cirkví od štátu, aby vedomá nevedomosť alebo cielená nevedomá vedomosť naštartovanému procesu ubližovala.